Hvad sker der?
Jysk Energi har fået overdraget alle aktive elkunder i Videbæk Energiforsyning.
- Juni 2025: Du modtager et informationsbrev i eboks fra Videbæk Energiforsyning.
- September 2025: Du vil ultimo september modtage et velkomstbrev fra Jysk Energi.
- Oktober 2025: Din elaftale overgår til Jysk Energi pr. 1. oktober 2025.
- Oktober 2025: Du modtager din slutopgørelse fra Videbæk Energiforsyning.
- November 2025: Du modtager din første faktura fra Jysk Energi.
Videbæk Energiforsyning fortsætter som din vand og varme leverandør.
Hvad skal jeg gøre?
Som udgangspunkt skal du ikke gøre noget – skiftet sker automatisk pr 01/10 2025.
Hvem er Jysk Energi?
Vi er en elleverandør, der har været en del af det danske energimarked siden 1923. Med rødder i Vestjylland leverer vi strøm til både private, erhvervslivet, foreninger og offentlige institutioner over hele Danmark. Vores mål er at tilbyde høj kvalitet, sikkerhed og ikke mindst tilgængelighed i vores energiløsninger, samtidig med at vi prioriterer bæredygtighed og grøn energi.
For private forbrugere tilbyder vi en simpel, transparent og pålidelig service, hvor du kan stole på, at vi hjælper dig med at finde den bedste strømaftale, som passer til dine behov. Vi sætter en ære i at være tilgængelige og imødekommende, og vores kundeservice er altid klar til at hjælpe dig med spørgsmål eller rådgivning.
Kort sagt: Jysk Energi er en pålidelig, personlig og bæredygtig energileverandør, der leverer strøm til private kunder med fokus på enkelhed, transparens og grøn energi. Det afspejler sig også i vores Trustpilot score, som er blandt de absolut højeste elmarkedet kan byde på.
Dorte Damsgaard har i 27 år taget sig af kunderne i Videbæk forsyning med omsorg og kompetence. Hun siger:
“Jeg er helt tryg ved at overdrage mine kunder til Anne-Mette fra Jysk Energi. Hun er chef for et af landets bedste kundeteams, og jeg er sikker på at hun vil behandle “mine” kunder helt fantastisk.”
Hvorfor skal jeg selv oprette en betalingsservice aftale?
Betalingsservice er et selvstændigt selskab, og vi kan desværre ikke overføre din eksisterende aftale. Det er derfor vigtigt, at du selv opretter den nye aftale med Jysk Energi. Du kan finde mere information om, hvad du skal gøre i det velkomstbrev/mail, du har modtaget fra Jysk Energi.
Betaling via betalingsservice koster 7,5 kr. pr faktura. Er man ikke tilmeldt betalingsservice, er prisen 49 kr. pr faktura
Hvorfor har Videbæk Energiforsyning overdraget sine kunder?
Videbæk Energiforsyning er fortsat forsyningsselskab, og har det samme forsyningsområde. De bliver derfor ved med at levere vand og varme og kan nu koncentrere sig om det, de er bedst til – til gavn for dig og lokalområdet. Når man er et lokalt forsyningsselskab er det meget svært at gøre elhandel rentabelt, da kravene om bl.a. fakturering er meget høje. Derfor har de lavet en aftale med Jysk Energi, som har elkunder i hele landet, men som stadig er lokalt forankrede.
Kundeservice er et af Jysk Energis fokusområder.
“Vi ved, hvor vigtigt det er at kunne komme i kontakt med os – både hvis strømmen driller, eller hvis du bare har spørgsmål. Derfor har vi telefonerne åbne lidt længere: mandag og torsdag helt til kl. 20, og tirsdag, onsdag og fredag til kl. 15. Vores søde kundeteam sidder klar til at hjælpe dig – altid med et smil.”
Anne-Mette Kjærsgaard, Kundecenterchef, Jysk Energi
Selv om vi har kunder i hele landet er Jysk Energi solidt funderet i Vestjylland.
“Vi kender vores kunder rigtig godt, og vi ved at alle har forskellige og unikke behov. Derfor sørger vi konstant for at samarbejde for at sikre, at alle kunder får det de har brug for. Det kan man heldigvis også se på vores Trustpilot score.”
Leif Sandbæk, Jysk Energi
Her har vi samlet de vigtigste spørgsmål
Hvad er mit produkt?
Hos Jysk Energi hedder din aftale Variabel Strøm med klima.
De væsentligste betingelser er:
- Tillæg til spotprisen: 0 kr./kWh
- Abonnement på 39 kr. pr måned
- Som en del af en ambition om at understøtte den grønne omstilling er produktet også inklusiv et klimatilvalg som kun koster 0,075 kr. pr kWh. Dette kan du fravælge ved at kontakte Jysk Energi.
- Der ingen binding på aftalen.
Vi sender en faktura til dig hvert kvartal med en aconto og en forbrugsopgørelse. Første faktura er kun en aconto.
Kan jeg vælge et andet produkt?
Hos Jysk Energi har vi 3 forskellige produkter til private.
Variabel Strøm:
Er det produkt der er ovenfor og det produkt du bliver oprettet på.
Fast Strøm:
Er et produkt hvor du kender Strøm prisen et kvartal adgangen. Vi anbefaler dette produkt, hvis man er til budgetsikkerhed og forudsigelighed
Min Strøm:
Er produktet til dig med solceller, se mere her i FAQ’en
Du kan læse mere om alle vores produkter her
Hvor kan jeg se mit forbrug?
Jysk Energi har en app ello. ello viser både strømpriser og forbrug. Prisen du ser er spotprisen samt (hvis du har tilmeldt din måler), dine nettariffer og afgifter.
Læs mere om ello her
Jeg skal flytte. Hvad gør jeg?
Kontakt Jysk Energi og husk at sige du er Videbæk kunde.
På denne måde sikre vi at data ikke går tabt i processen og du som kunde får den bedste oplevelse.
Jysk Energi kundeservice:
Mail: kunderservice@jyskenergi.dk
Telefon: 96 10 66 77
Så hjælper vi dig godt på vej på din nye adresse.
HUSK: Med hensyn til vand og varme, skal dette meddeles til Videbæk Energiforsyning at du flytter.
Jeg har en ladestander. Kan jeg få den aftale med?
Du vil modtage et serviceopkald fra Jysk Energis datterselskab Greenbow. De vil informere dig om dine muligheder, og sammen kan I finde den bedste løsning for netop dine behov.
Skal jeg oprette ny betalingsservice aftale?
Ja, i det velkomstbrev du modtager, vil der være dit nye kundenummer ved Jysk Energi samt Betalingsservice tilmeldings oplysninger.
Hvis du er i tvivl bedes du sende en mail til: kundeservice@jyskenergi.dk eller ringe på telefon 96 10 66 77
Skal jeg gøre noget anderledes, hvis jeg har solceller?
Jysk Energi er også produktionselleverandør og har udviklet et produkt der henvender sig til kunder med solceller. Det er derfor sandsynligt at det vil være en bedre idé for dig, at benytte dig af det tilbud, i stedet for den aftale du har i dag. Det er heldigvis gratis at skifte, og du kan altid ringe til Danmarks bedste kundeservice på 96 10 66 77 og få gode råd og detaljer om produktet.
Du kan læse mere om produktet Min Strøm her
Hvilke oplysninger har i om mig?
Vi har kun modtaget de oplysninger der er nødvendig for kunne lave et skifte fra Videbæk Energiforsyning til Jysk Energi.
I forbindelsen med overflytningen kan vi af lovmæssige årsager mangle visse kundeoplysninger. I den forbindelse vil vi kontakte dig for at indhente disse manglende oplysninger. Dette kan både være på mail og telefon.
Vi har ikke adgang til dit tidligere forbrug, da dine private data ikke følger med når man laver et leverandør skifte.
Hvor kan jeg ændre mine oplysninger?
Hvis du har ændringer til din mail, telefonnummer eller andre relevante data bedes du kontakte os på mail: kundeservice@jyskenergi.dk eller telefon 96 10 66 77.
Hvordan kontakter Jysk Energi mig fremadrettet?
Jysk Energi sender information via mail, hvis vi har din mail adresse. Hvis ikke, vil du modtage information pr. brev. I enkelte tilfælde vil du kunne modtage en sms fra os.
Er der binding hos Jysk Energi?
Nej, vi har ingen binding. Hvis du ikke ønsker din elaftale hos os, er du fri til at skifte når du vil.
Ønsker du et andet produkt, kan du bestille det her eller kontakte os på mail: kundeservice@jyskenergi.dk eller telefon: 96 10 66 77.
Betingelser for erhvervskunder
Erhvervskunder har deres egne produkter ved Jysk Energi.
Vi vil kontakte alle erhvervskunder løbende efter overtagelsen i forhold til at fortælle om hvad Jysk Energi kan tilbyde.
Alle erhvervskunder oprettes på følgende:
Produktet: Spot
Tillæg: 10 øre/kWh
Abonnement: 10 kr. pr. måned
Priserne ekskl. moms.
Du finder priser og vilkår for erhverv her


