Kontakt os

Hos Jysk Energi har vi, af hensyn til corona-smitte, lukket for din fysiske adgang til hovedkontoret på Skivevej 120 pr. 20/3-2020. 
Kontakt os derfor ved at ringe eller skrive. Vi er stadig klar til at hjælpe dig med dine spørgsmål. 

Generelle spørgsmål om el

Et gennemsnitligt lejlighedsforbrug ligger på ca. 2.500 kWh på et år. Et parcelhusforbrug ligger typisk på mellem 3.000 og 4.000 kWh om året. Forbruget afhænger af hvor mange der bor i husstanden, samt brugen af elektriske apparater og hårde hvidevarer. Har man elvarme på adressen, bruger man typisk 3 gange så meget strøm.

Du kan altid logge ind og se dine regninger på Din Side.
Benyt dit kundenummer som brugernavn og skriv din kode.

Har du ikke været på Din Side før, eller ønsker du en ny kode?
Så log ind på Din Side og klik på “Ny adgangskode”.
Skriv dit kundenummer igen, og tryk Videre.
Derpå vil du modtage en mail med et link, hvor du kan oprette en ny kode, efter eget valg.

Kontakte kundeservice på tlf. 9610 6677 eller kundeservice@jyskenergi.dk, hvis du ikke modtager en mail kort efter din bestilling af ny kode. 

Vil du gerne følge med i dit forbrug?
Så kan du også gøre det på Din Side eller på www.eloverblik.dk.
Er det første gang, du skal logge ind på www.eloverblik.dk, skal du logge ind med dit NemID. Her tilknytter du din måler, ved hjælp af målepunkts-ID (dit aftagenummer) og Web Access kode.
Begge dele kan du finde på Din Side eller få tilsendt pr. mail.


Ved spørgsmål, kontakt venligst vores kundeservice på 9610 6677 eller kundeservice@jyskenergi.dk

Du kan nemt skifte til et nyt produkt hos Jysk Energi. Kontakt vores kundeservice og fortæl os hvilket produkt du ønsker at skifte til. Så klarer vi oprettelsen samme dag. Vi anbefaler Det Grønne Liv, som er et variabelt produkt, hvor prisen følger markedet. Læs mere her! 

Energistyrelsen har besluttet, at alle el kunder i Danmark, senest ved udgangen af 2020, skal overgå til flexafregning. Det betyder at du, som elkunde, med fordel kan flytte dit elforbrug hen til de billigste timer på døgnet. For eksempel ved at lade opvaskemaskinen køre om natten.
Læs mere om flexafregning hos Energinet her.

 

Hvis du får installeret elvarme, jordvarme eller varmepumpe skal du meddele det til os, hurtigst muligt. Du skal sikre dig, at informationen fremgår af din BBR-meddelelse og sende den til os på mail: kundeservice@jyskenergi.dk. Du vil herefter få reduktion på elafgiften af dit forbrug over 4.000 kWh pr. år. 

Har du spørgsmål vedr. BBR-meddelelsen eller reduktion generelt, så er du velkommen til at kontakte os på tlf: 9610 6677 eller på kundeservice@jyskenergi.dk

Du forudbetaler din strøm a conto, ud fra dit forventede forbrug. Hvis du har rettelser til dit årlige forbrug, så kontakt vores kundeservice. Er du i tvivl om dit kWh forbrug, er du også altid velkommen til at kontakte os på tlf: 9610 6677 eller kundeservice@jyskenergi.dk.

Energistyrelsen har lavet en side med information omkring elkunders rettigheder, som du kan læse om her: www.ens.dk/kunderettigheder 

Ved dødsfald skal en pårørende kontakte Jysk Energi pga. ophør af elaftalen i den afdødes navn. Såfremt der ikke laves en ny elaftale om levering af strøm fra dødsdatoen, vil strømmen blive afbrudt i løbet af ganske kort tid (normalt ca. 1-2 uger efter dødsfaldet).Ønskes fortsat levering af strøm på adressen, skal Jysk Energi have følgende oplysninger:

  • Cpr.nr.
  • Navn
  • Adresse
  • Tlf.nr.
  • Mailadresse

Der vil herefter blive fremsendt en ny elaftale, som bekræftelse på den fortsatte levering af strøm til adressen.

Som efterlevende ægtefælle/samlever/barn/arving er der ud over strømaftalen også en masse andre ting, der skal tages stilling til.

Vær specielt opmærksom på afdødes øvrige aftaler og abonnementer, som evt. skal opsiges eller flyttes i et nyt navn. Betalingsoversigter og kontoudtog vil typisk vise hvilke aftaler det drejer sig om. Vær opmærksom på:

  • Sikring af fortsat levering af el, vand og varme
  • Avisabonnement
  • TV-pakke
  • Mobilabonnement
  • Internet
  • Madordning
  • Forsikringer
  • Opsigelse lejemål

Vi henviser til en vejledning fra Skifteretten, som beskriver det praktiske i dødsbobehandlingen.
Klik her og læs vejledningen fra Skifteretten.

Ret og Råd advokaterne har desuden lavet en tjekliste.
Klik her og læs tjeklisten.

Når du bygger nyt hus, så skal du selvfølgelig have strøm i stikkontakterne. Du kan vælge et produkt her eller kontakte vores kundeservice. Så får du hjælp med det samme.

Flere af vores konkurrenter er blevet taget i ulovligt telefonsalg. Vi har lavet en lille guide, så du undgår at blive snydt af ulovligt og irriterende telefonsalg.

1: Afbryd deres introduktion.

2: Spørg sælgeren hvor han/hun har dit nummer fra.

3: Telefonsælgeren vil ofte sige at du har deltaget i en konkurrence på nettet, hvor du har godkendt at blive ringet op (ofte løgn). Og derefter forsøge at dreje samtalen tilbage til det produkt du skal købe.

4: Hold fast i dit spørgsmål, og bed telefonsælgeren om at dokumentere hvordan de har dit nummer. De skal sende dokumentationen til dit nummer, som de har i forvejen. Du skal ikke give dem flere oplysninger, da de også kan misbruge dem.

5: Fortæl du vil gå til Forbrugerombudsmanden med henvendelsen, hvis de ikke kan dokumentere deres ret til at ringe dig op.

6: Du vil opleve at telefonsælgeren giver op, og trækker sig hurtigt ud af opkaldet, og markerer dit nummer som et der ikke skal ringes op igen.

7: Du kan også bare smække på med det samme, men du vil opleve at opkaldene fortsætter. Og du vil jo gerne være fri for at blive forstyrret af de ulovlige telefonsælgere.
Er du usikker på dine vilkår, efter du har sagt ja til en ulovlig telefonsælger? Det burde du være!
Du har nemlig sandsynligvis sagt ja til et introtilbud, som er billigt i fx. 6 måneder – men som derefter ganske sikkert bliver dyrere end det abonnement du havde i forvejen.
Med andre ord. Du bliver snydt og du taber penge.

Kontakt os på telefon 96 10 66 77, hvis vi kan hjælpe dig med noget.

Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvis du har forslag eller kommentarer til indholdet på siden vil vi meget gerne høre det. Dette felt er kun til feed back. Så du får ikke svar på din henvendelse her.