Hvad sker der?

Jysk Energi har fået overdraget alle Sunds Forsynings elkunder og din aftale fortsætter på de eksisterende vilkår.

  • December 2024: Du modtager et informationsbrev i eboks fra Sunds Forsyning
  • December 2024: Du vil i løbet af december modtage et velkomstbrev fra Jysk Energi.
  • Januar 2025: Din aftale overgår til Jysk Energi pr. 1. januar 2025.
  • Januar 2025: Du modtager din slutopgørelse fra Sunds Forsyning.
  • Februar 2025: Du modtager din første faktura fra Jysk Energi.

 

Hvad skal jeg gøre?

Som udgangspunkt skal du ikke gøre noget. Du fortsætter indtil videre på din eksisterende aftale, og det eneste, der ændrer sig er at du vil modtage en regning fra Jysk Energi i stedet for Sunds Forsyning. Du skal dog selv oprette en Betalingsservice aftale, når du modtager din første regning.

 

Hvem er Jysk Energi?

Jysk Energi er et andelselselskab med over 100 års erfaring. Vi ejer elnettet i Holstebro, Struer og Lemvig kommune, vi har vores eget fibernet, som vi konstant udvider og forbedrer og så har vi elkunder i hele landet.

 

Hvorfor skal jeg selv oprette en betalingsservice aftale?

Betalingsservice er et selvstændigt selskab, og vi kan desværre ikke overføre din eksisterende aftale. Det er derfor vigtigt at du selv opretter den nye aftale med Jysk Energi. Du kan finde mere information om hvad du skal gøre i det velkomstbrev/mail, du har modtaget fra Jysk Energi.

 

Hvad er der sket med Sunds Forsyning?

Sunds Forsyning er fortsat forsyningsselskab, og har det samme forsyningsområde. Den eneste forskel er, at Sunds Forsyning ikke længere vil være elhandler, da det simpelthen ikke er rentabelt, når man er et lokalt forsyningsselskab. Derfor har de lavet en aftale med Jysk Energi, som har elkunder i hele landet, men som stadig er lokalt forankrede og har kunden i centrum, som man også kan se på vores Trustpilot score, der er landets højeste blandt elhandlere.

Vi har samlet de vigtigste spørgsmål herunder

Hvad er mit produkt?

Hos Jysk Energi kommer dit produkt til at hedde Min Grønne elaftale. Men betingelserne er de samme som dem, du kender i dag.

Herunder er begge produkter som det har være muligt at få hos Sunds/Samstrøm.

Ren Spar:
63,75 kr. i abonnement pr. måned. ingen tillæg til spotprisen.

Ren Spot:
17,50 kr. i abonnement pr. måned. spotpris + 13,44 øre/kWh i tillæg.

Gældende for begge er, at de er inkl. vind certifikater. Derudover opkræves netydelser, skatter og afgifter.

Vi sender en faktura til dig hvert kvartal med en aconto og en forbrugsopgørelse. Første faktura er kun en aconto.

Hvor kan jeg se mit forbrug?

Jysk Energi har en app der hedder ello, ello viser både strømpriser og dit forbrug. Din elaftale kan vi ikke vise i ello, så prisen du ser er spotprisen samt (hvis du har tilmeldt din måler), dine nettariffer og afgifter. Hvis du ikke har tilmeldt din måler er nettariffer et estimat af de nettariffer der er for hhv. Øst- og Vestdanmark.

Læs mere om ello her

Jeg skal flytte. Hvad gør jeg?

Kontakt Jysk Energi kundeservice på mail: kunderservice@jyskenergi.dk eller telefon: 96 10 66 77, så hjælper vi dig godt på vej på din nye adresse.

Jeg har en ladestander. Kan jeg få den aftale med?

Du vil modtage et serviceopkald fra Jysk Energis datterselskab Greenbow. De vil informere dig om dine muligheder, og sammen kan I finde den bedste løsning for netop dine behov.

Skal jeg oprette ny betalingsservice aftale?

Ja, i det velkomstbrev du modtager, vil der være dit nye kundenummer ved Jysk Energi samt Betalingsservice tilmeldings oplysninger.

Hvis du er i tvivl bedes du sende en mail til : kundeservice@jyskenergi.dk eller ringe på telefon 96 10 66 77

Skal jeg gøre noget anderledes, hvis jeg har solceller?

Jysk Energi er også produktionselleverandør og har udviklet et produkt der henvender sig til kunder med solceller. Det er derfor sandsynligt at det vil være en bedre idé for dig, at benytte dig af det tilbud, i stedet for den aftale du har i dag. Det er heldigvis gratis at skifte, og du kan altid ringe til Danmarks bedste kundeservice på 96 10 66 77 og få gode råd og detaljer om produktet.

Du kan læse mere om produktet Min Strøm her

Hvilke oplysninger har i om mig?

Vi har kun modtaget de oplysninger der er nødvendig for kunne lave et skifte fra VTV til Jysk Energi.

I forbindelsen med overflytningen kan vi af lovmæssige årsager mangle visse kundeoplysninger. I den forbindelse vil vi i det nye år kontakte dig for at indhente disse manglende oplysninger.

Vi har ikke adgang til historiske data, da data ikke følger med når vi laver et leverandør skifte.

Hvor kan jeg ændre mine oplysninger?

Hvis du har ændringer til din mail, telefonnummer eller andre relevante data bedes du kontakte os på mail: kundeservice@jyskenergi.dk eller telefon 96 10  66 77.

Hvordan kontakter Jysk Energi mig fremadrettet?

Jysk Energi sender information via mail, hvis vi har din mail adresse. Hvis ikke, vil du modtage information pr. brev. I enkelte tilfælde vil du kunne modtage en sms fra os.

Er der binding hos Jysk Energi?

Nej, vi har ingen binding. Hvis du ikke ønsker din elaftale hos os, er du fri til at skifte når du vil.

Ønsker du et andet produkt kan du bestille det på forsiden eller kontakte os på mail: kundeservice@jyskenergi.dk eller telefon: 96 10 66 77.